Planera dina tolkuppdrag noga!

Rutiner vid försening och avbokning av uppdrag

Vid försening – tolken ska ringa till växeln 0770 - 457 458 och välja knappval ”befintlig bokning”

Vid avbokning – tolken ska ringa kundtjänst 0770 - 457 458

Tolken är skyldig att vara i tid och hitta till rätt adress för uppdraget.

Kunden kräver att tolken kan identifiera sig
När du är på uppdrag ska du alltid bära Kammarkollegiets eller Språkservice tolkbricka.

Ett vårdat yttre
När du är på uppdrag ska du alltid bemöda dig om att ha ett vårdat och efter uppdragstyp anpassat yttre, inte använda parfym eller lukta rök.

Mobiltelefon ska vara avstängd under uppdrag.

Undvik starka dofter - parfym, rakvatten, parfymerad kräm
God tolksed innebär att du inte använder parfym/rakvatten eller röker innan en tolkning.

Kom i god tid
Det är viktigt att komma i god tid till ditt uppdrag för att undvika viteskrav från kund. Om du riskerar att bli sen ska du meddela oss detta direkt så att vi kan informera kunden.

 

Policy för tolkuppdrag

Övergripande och gemensamt regelverk för dig som på ett eller annat sätt ska representera Språkservice
Läs mer:
Policy för tolkuppdrag »

 

Hitta rätt på Skånes universitetssjukhus i Malmö och Lund
Kartor och information »

 

Tolkkompetens
Har du gått en utbildning eller kurs och är tolk hos Språkservice? Skicka då så fort som möjligt in en kopia på ditt kursintyg så att vi kan registrera det hos oss.

 

Information om tolkarvoden, hur du yrkar ersättning samt tolkrekvisitioner för kontakt- och telefontolkning
finns på Språkservice Online.